3 goede voonemens voor uw online marketing in 2015

Published on

Een nieuw jaar brengt altijd goede voornemens met zich mee. Jammer genoeg blijft het daar vaak bij. Geheel in onze pragmatische aanpak pleiten we ervoor dat je jezelf een beperkt aantal realistische doelen oplegt. We geven je dus geen 10 tips of 15 voornemens, maar ‘slechts’ 3 suggesties.

voornemens-online-marketing

Content Strategie in de online marketing mix

Vloek je telkens weer aan de vooravond van je nieuwe blogpost omdat je nog geen onderwerp hebt ? Of vraag je je af wat je nu weer op de verschillende sociale media zal posten ?

Misschien ontbreekt het je aan een contentstrategie. Samengevat: een contentstrategie moet een cultuur van content-creatie binnen je organisatie tot stand brengen en ervoor zorgen dat je content op systematische wijze produceert.

We schreven er onlangs deze blogpost over, die je duidelijk maakt wat we bedoelen.

SEO

SEO vormt een belangrijk onderdeel van je online marketing. Maar veel verder dan een titel voor je homepage en het intuïtief gebruik van keywords in je content, ben je nog niet gekomen.

Probeer in 2015 systematisch te werken aan je teksten. Denk na over de titel van je posts, de H1 tags, je urls,… Optimiseer je content doelbewust voor 1, maximum 2 keywords.

En als je tijd hebt: ga eens door je volledige blogarchief en bestaande website. Wat kan je nog optimiseren ? Maar let op met urls: als je ze aanpast, denk dan dat er mogelijks inbound links zijn naar die pagina’s.

Mobile First

Alles wat je doet, zou moeten geoptimiseerd zijn voor mobile. Meer dan 40% van onze e-mails worden op een mobiel toestel gelezen. Voor sommige van onze klanten stijgt dit percentage boven de 50%. Dan wil je dat iedereen een positieve gebruikerservaring heeft. Zorg er dus voor dat je e-mail zich aanpast aan het scherm waarop hij gelezen wordt.

Dit geldt niet enkel voor je e-mails, maar ook voor je website. Is je website vlot te bezoeken op een smartphone of tablet ?

 

Zelf durven we ook wel eens te zondigen, maar we zijn toch vast van plan in 2015 aan deze voornemens te werken. Had jij al voornemens voor je online marketing in 2015 ?

Webmarketing

 

© Copyright 2018 - Simplisso