Happy Flower, een fleurige bloemenwinkel !

Published on

Anderhalf jaar geleden opende Happy Flower in het centrum van Brussel. Isabelle, de uitbaatster, was zo vriendelijk ons te willen ontvangen voor een ontspannen babbel over haar activiteiten, zowel deze in de winkel als op internet. 

Photo de devant.jpg

Wat doet Happy Flower ?

Als bloemiste verkoopt Isabelle vooral...bloemen ! Kwaliteit staat voorop in de keuze van haar bloemenaanbod. Het seizoen speelt hierbij een grote rol, maar Isabelle probeert ook altijd een persoonlijke toets te steken in haar creaties. Kwaliteit en een persoonlijke benadering hebben snel voor een trouw cliënteel gezorgd. Naast bloemen, spelen ook groene planten en cactussen een belangrijke rol: « In het begin was mijn aanbod beperkter, maar de vraag uit de wijk heeft mij mijn aanbod doen aanpassen en uitbreiden.»

Photo étalage.jpg

Isabelle koos er ook voor om decoratie-artikelen, geurkaarsen en zelfs knuffels aan te bieden. In het begin maakten die vooral deel uit van het interieur. « Ik hou wel van het verschil waar deze artikelen voor zorgen, in vergelijking met andere bloemisten. Het geeft een aparte toets aan de zaak.  »

Wist je trouwens dat Happy Flower maandelijks een avondworkshop bloemenschikken organiseert ? « Bij mooi weer gaat het gewoon op de stoep door. Heerlijk, vinden de deelnemers dat… ». Volgende afspraak op 27 maart.

« In het begin had ik helemaal niets ! »

Toen ze van start ging, had Isabelle helemaal geen ervaring met bloemenwinkels. De mond-aan-mond reclame deed zijn werk, maar zeker ook de kwaliteit van haar bloemen en het contact met de klanten. Daar is ze van overtuigd. Het is aangenaam vertoeven in haar winkel. Haar uistalraam weerspiegelt mooi de seizoenen.

Webmarketing voor Happy Flower ?

Voor Isabelle is webmarketing vooral een kwestie van de nodige instrumenten in handen te hebben om zo zichtbaar mogelijk te zijn op het web. Voor een KMO, vindt ze, is het belangrijk om over een degelijke Facebook pagina en website te beschikken. Als je er niet in thuis bent, is het wel niet evident. Er kruipt ook wel tijd in.

Toen ze van start ging, heeft Isabelle een Facebook pagina van haar vorige activiteit hergebruikt en aangepast voor Happy Flower. Onlangs liet ze een eenvoudige website plaatsen om op Google te kunnen gevonden worden. Ze is niet helemaal tevreden over haar website, en denkt deze binnenkort te vernieuwen en uit te breiden. « Andere zaken interesseren mij ook, zoals Yelp en Foursquare... ».

En de toekomst ?

Photo Isa.jpg

« Ik hoop dat ik op mijn eentje nog een tijdje kan doorgroeien, ook al is het in de drukkere periodes soms moeilijk. ». Isabelle denkt ook aan het opstarten van een Instagram account, om haar winkel meer aandacht te geven. « Mijn probleem is vooral een gebrek aan tijd, en het feit dat ik weinig vertrouwd ben met nieuwe technologiën.»

Dankjewel Isabelle voor dit fijne gesprek. We wensen je veel succes met je toekomstige projecten !

Bezoek de website van Happy Flower.

Bezoek de Facebook pagina.

Social Media, Interview, Webmarketing

 

© Copyright 2018 - Simplisso