Twitter, een aantrekkelijk advertentiemedium?

Published on

Een kleine 2 weken geleden dook het aandeel van Twitter 20% lager na tegenvallende kwartaalcijfers. Toch doet Twitter er alles aan om zich als aantrekkelijk advertentiemedium te positioneren. We lichten twee functionaliteiten toe.

Website cards 

Twitters website cards zijn er om meer traffic naar je site te sturen.
Het woord zegt het zelf: de website cards zijn een soort fiche die je aan je tweets toevoegt. Ze geven een voorsmaakje van je website.

Het begint dus met een tweet waarin je je doelgroep een goeie reden geeft om je website te bezoeken. Met een beeld kan je je tweet er laten uitspringen. Een korte omschrijving van je site en URL vervolledigen de fiche, samen met een opvallende call-to-action knop.

Nadat je je website card aanmaakte, rest je nog je budget en doelgroeDat p te bepalen. Twitter raadt aan om ook een tag toe te voegen aan je website. Deze zal je toelaten om de conversies te meten die Twitter genereerde.

Wil je nog eens stap voor stap zelf zien hoe het moet, bekijk dan deze video:

Followers Dashboard


Wie je volgt op Twitter, heeft beslist dat hij/zij je activiteiten wilt volgen. Natuurlijk wil je dan zelf ook zicht hebben op wie die volgers zijn. Dat kan je met de Followers Dashboard.

Wat kan je zien?

  • Het aantal volgers: een curve toont je de evolutie van het aantal volgers in de tijd.
  • Top locaties: uit welke landen en/od steden zijn je volgers afkomstig?
  • Top interesses: in welke thema’s zijn je volgers vooral geïnteresseerd? Dit kan je helpen om onderwerpen voor je volgende tweets te vinden.
  • Wie volgen ze nog? Welke andere Twitter accounts worden door je volgers nog gevolgd?

Door deze tools te promoten hoopt Twitter volgend kwartaal misschien wel zijn prognoses te halen. Wat denk jij? Ben jij overtuigd?

Twitter, Social Media, Online Advertising, SMA

 

© Copyright 2018 - Simplisso