Hoe hebben deze bedrijven hun nieuwjaarswensen op Facebook meegedeeld ?

Published on

Het zit er ongeveer op, het eindeloze lijstje nieuwjaarswensen. Wie op social media zit, heeft ook via deze kanalen zijn wensen meegedeeld. Een overzicht van hoe de grote merken het deden:

Nissan.jpg
  • SNCF (de Franse spoorwegmaatschappij) :  installeerde een app op Facebook waarmee je een gepersonaliseerde wenskaart kon maken, enkel beschikbaar via een like-gate. Je moest dus eerst de pagina liken. Vervolgens kon je zelf een foto kiezen en de bestemmeling. Leuk idee voor meer interactie.

  • FNAC : nogal sober, vinden we. FNAC heeft enkel zijn omslagfoto veranderd en vervangen door een eenvoudig beeld. Veel valt er dus niet over te zeggen.

  • ORANGE: zelfde aanpak als FNAC, maar beter. De omslagfoto werd aangepast, maar ook de profielfoto, waarbij beide sterk focussen op 4G, het kroonjuweel van Orange.

  • NISSAN : als je dan toch enkel de omslagfoto aanpast, doe het dan goed. Zoals NISSAN. Elegant en terzake.

  • STARBUCKS : deelde een video die zingende werknemers uit 6 verschillende aziatische steden toont. Leuk bedacht en goed uitgevoerd.

  • WALMART : liet al lang toe dat fans hun foto’s deelden. Nu werden de nieuwjaarsfoto’s van fans naar voren geschoven. Eenvoudig maar dichtbij de doelgroep.

  • AMAZON : een foto-album met daarin een slim overzicht van 2013 in foto’s die telkens linken naar de overeenstemmende facebook post. Een uitnodiging dus om de facebook posts van het afgelopen jaar nog eens te bekijken.

  • GOOGLE : een video-overzicht van 2013, gepost op facebook.

  • McDONALDS : een foto die uitkijkt naar de burgers van 2014

Volledig artikel met de voorbeelden te lezen op e-marketing.fr

En hoe heb jij je volgers een Gelukkig Nieuwjaar gewenst ? Al plannen voor 2015 ?

Facebook, Social Media

 

© Copyright 2018 - Simplisso