Hoe schrijf en deel je kwalitatieve content ?

Published on

Nog meer dan in 2013, zullen je volgers kwalitatieve content verwachten. Akkoord, er kruipt tijd. Maar samen met je medewerkers beschik je over de kennis en de mogelijkheid om deze content te creëren en te delen. Het “enige” wat je dan nog moet doen is de publikatie plannen en op een manier presenteren die voor interactie zorgt.

qualitycontentwriting.jpg

Andrew Hurchinson herinnert ons aan het volgende : verhalen vertellen en informatie geven die je publiek wil lezen vormt de basis. En niet vertellen wat jij wilt vertellen. Nog een aantal tips van zijn hand:

Wat je vertelt, heeft niet noodzakelijk te maken met je produkten en diensten, maar moet een emotionele band scheppen, en weerspiegelen waar je voor staat.

Je content moet in lijn liggen met je strategie en je waarden. Meer nog, je content moet deze versterken en systematisch bijdragen tot je doelstellingen, wat deze ook mogen zijn.

Je lezer moeten iets bijleren en dankzij jou de zaken vanuit een nieuw standpunt bekijken. Niet altijd eenvoudig, maar je visie moet uniek zijn en weerspiegelen waar je voor staat.

Het verschil tussen goed en uitstekend schuilt in de details : in wat je schrijft, hoe je het deelt, en wat je doet. Nauwkeurig en professioneel zijn zal voor je volgers het verschil maken.

Zou je zelf zin hebben om wat je publiceert te lezen en te delen ? Denk aan wat je zelf leuk vond om te lezen en te delen. Probeer vervolgens een gelijkaardige aanpak op je eigen content.

Lees het volledige artikel op socialmediatoday.com  om een vollediger beeld te hebben.

Content Marketing, Blogging

 

© Copyright 2018 - Simplisso