5 tips voor een mobiele content strategie.

Published on

Een recente studie van Nielsen en Google toont aan 77% van mobiele zoekopdrachten gewoon thuis of op het werk gebeurt. Plaatsen dus waar een desktop ook voorhanden is. Terzelfdertijd is de bounce rate van de bezochte sites bijn 10% hoger. Werk aan de winkel dus, en tijd om je content mobile-friendly te maken. Hierbij alvast vijf tips:

mobile-content.jpeg
  1. Focus op lokale content. Mobiele zoekopdrachten zijn vaak zeer lokaal gericht.
  2. Probeer de reden van de onderliggende zoekopdracht te snappen. Wie mobiel zoekt, heeft vaak een andere beweegreden dan wie op een desktop zoekt.
  3. Gebruik video. Volgens Nielsen bekijkt 28% van de mobiele surfers minstens 1x per dag video op hun mobieltje.
  4. Definieer de mobiele conversiemomenten: een formulier invullen op een mobieltje, gaat minder vlot dan op een desktop. Pas dus je content aan.
  5. Wees “touch-friendly”.  Zorg ervoor dat je buttons voldoende groot zijn voor vingertoppen.

 

Tenslotte vinden we dat een 6de punt ontbreekt:  zorg voor een responsive site, die zich aanpast aan de schermgrootte van een mobieltje of tablet.

Lees het volgende artikel hieromtrent op www.contentmarketinginstitute.com

Mobile, Content Marketing

 

© Copyright 2018 - Simplisso