Integratie van online activiteiten en de centrale rol van uw website en blog

Published on

Je moet proberen meester te zijn over de gegevens van je volgers. Wat baten 1000 volgers op Facebook als je ze niet kan bereiken? 

Maar al te vaak denken organisaties dat een nieuwtje posten volstaat om je volgers te bereiken. Vergeet het. U deed veel moeite om een aantal volgers te hebben, maar daar stopt het werk niet.

Uit de praktijk blijkt dat slechts een fractie van de de fans van een Facebook pagina bereikt worden. Een interessant artikel hierover verscheen op Techcrunch vorig jaar. Lees hier hun artikel over het bereik van Facebook fan pages.

Deels speelt het door Facebook gebruikte algoritme een rol in het bereik, maar deels ook de wet der getallen. Als u 200 vrienden heeft en 30 fan pages volgt, en die posten elke dag een berichtje... De rekening is vlug gemaakt. Wellicht zal u ook niet alle 230 berichten gelezen hebben.

Daarom zorgt u best voor interessante en leuke berichten die de lezers ervan kunnen boeien en voor interactie zorgen (commentaar, likes, share). Zo zal u beter scoren in de rangorde van berichten op Facebook.

Maar wat als u nu over het email adres van uw volgers kon beschikken? U zou hen gewoon een mailtje kunnen sturen. Met interessante inhoud, uiteraard. En zo bent u zeker dat u hen bereikt.

Hierin spelen uw website en blog een centrale rol. Uw posts op sociale media moeten uw volgers naar uw website of blog leiden. Zo verhoogt u het aantal bezoekers op uw site, en geeft u hen de mogelijkheid, bijvoorbeeld, om in te schrijven op uw nieuwsbrief.

Zijn uw online kanalen geïntegreerd? Probeert u uw volgers naar uw website te lokken?

 

Webmarketing, Website, Content Marketing, Social Media

 

© Copyright 2018 - Simplisso